ummu aisyah***
Assalamualaikum wbt..

Bosan..
Bosan..
Bosan..

Apa maksud bosan ya..hmm saya pon tidak tahu maksud bosan tapi saya ada cerita yang mungkin membosankan anda..dan mungkin selepas anda baca hati anda akan kata penulis ni memang bosan agaknya..kalau tidak pun anda akan kata saya sungguh membosankan..

Semuanya bermula dengan bosan~~~

Kak piping: bosan kan duduk disini..
Baby: hmm bosan betul duduk dikampung ni..
Kak piping: kalau di kampong ndak best, di kudat ni lah bosan kan..
Baby: bagus laggi di kk, mesti ndak bosan betul kan..
Kak piping: kalau di pulau pinang pun best juga bah..
Baby: di kk lagi best..jalan-jalan ja bukan macam disini..
Kak piping: di pahang pun best..
Baby: kalau di kk kami selalu mandi kolam..nah disini mana ada begitu..
Kak piping: kalau di tempat aunty pon bosan juga. Tapi kita selalu jalan-jalan kan kalau tempat aunty tapi bosan di sana.
Baby: di atas feri lagi bagus..nah..
Kak piping: di airport pon bagus juga. Banyak kapal terbang..
Bongsu: apa maksud bosan tu??
Kak piping: hmm bosan tu..kalau kita tengok, tengok ja, nah di situ ja kita asyik dengan benda itu ja.. lama-lama bosan lah tu.. nah itu lah bosan..
Bongsu: contohnya..
Kak piping: kalau satu kan, lepas tu satu lagi, satu lagi, nah asyik satu ja.. bosan lah kita..
Bongsu: kalau dua ja..lepas tu dua..dua lagi..

Saya saja ingin menguji..

Kak piping: bosan lah juga sebab itu saja..tiada lah lain..kalau tiga, tiga lagi, nah tiga ja… semua pun bosan..

Saya berfikir sejenak..dari mana lagi budak berdua ni dapat perkataan bosan ni..saya pun berfikir dua jenak, tiga jenak, dan berjenak-jenak..dalam saya berfikir sendiri, saya sudah tidak sedar apa yang dorang bualkan..asyik sangat dengan perkataa bosan tu..saya pula tidak puas hati dengan jawapan tadi dan bertanya soalan yang sama..yalah selalu nya kita kalau asyik menyebut perkataan itu ja mesti ada kaitan dengan sesuatu..maksud saya mungkin ada kisah atau peristiwa yang berkait dengan bosan tu..

Bongsu: ping apa maksud bosan tu..
Kak piping: ai tadi kan sudah di kasik tau
Baby: ish tadi sudah di kasik tau tanya lagi balik..
Mummy: kalau bahasa mummy bosan tu boring..
Kak piping: bosan ni..macam…

Baby memotong sebelum sempat piping habis menjelaskan..sambil menarik piping rapat dengna dia..baby pun bebrbisik..entah apalah yang dibisikkan..saya pun eager mahu tahu tapi..biarlah…

Kak piping: bungsu mau tau apa itu bosan…

sambil senyum2..baby pulak ketawa macam kambing..apa pulak idea nakal dorang ni..habis lah zue..siap sedia dengna perisai..

kak piping: kalau mau tahu apa itu bosan minum lah anmum essential lepas tu tengoklah tom-tom bak..nah ndak lah tu jadi bosan..kan baby kan..

sambil gelak2 macam kambing..ish jahat kan saya ni..boleh lagi panggil macam tu..hmm memang bertuah lah siapa dapat bongsu macam saya ni..dah lah macho..bla..bla…

kak piping: lepas tu panggil uncle aznil pg rumah..mesti hilang bosan kan baby.
Baby: tengok lah tom-tom bak..
Bongsu: ****(dlm hati= apa kaitan uncle aznil dengan bosan dorang ni..)

Hmm ni mesti kes tom-tom bak lah ni..tapi saya pun masih lagi bingung apa lah kaitan semua ni..hmm tiada apa sebenarnya..Cuma cerita kosong..lepas baca halalkan lah masa and abaca entry ni ya..kalau anda sorang kanak-kanak ribena minumlah anmum bila dilanda kebosanan tapi kalau bosan saya xgalakkkan tengok tom-tom bak..
Akhir kata jangan rasa bosan pulak lepas baca ni..

*kak piping= 5tahun
*baby= 6tahun
*bongsu= budak 2 tahun( ngehngeh)



p/s: entry dari blog friendster pada 3 disember 2008
0 Responses